Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Citroen DS4 2011: Η άλλη όψη της πολυτέλειας!

Citroen DS4 2011: Η άλλη όψη της πολυτέλειας!


Ανατρεπτική, επαναστατική, αντισυμβατική και πάνω απ’ όλα αυθεντική. H DS4 δεν αποτελεί απλώς τη δεύτερη, κατά σειρά, πρόταση στη σύγχρονη ιστορία της Citroen που φέρει τα διακριτικά DS, ούτε ένα ακόμη μικρομεσαίο που θα διεκδικήσει τον πολυπόθητο -στις μέρες μας- τίτλο του premium, αλλά ένα τετράτροχο που αμφισβητεί χωρίς περιστροφές κάθε σχεδιαστικό και μη κανόνα του ανταγωνισμού.

Στην πραγματικότητα οι φιλόδοξοι και πάντα τολμηροί Γάλλοι θέλησαν να συνδυάσουν το επιθετικό προφίλ ενός αυθεντικού coupe, με την πρακτικότητα ενός τυπικού hatchback και την άνεση-ασφάλεια που συνήθως αποκομίζεις από το αριστερό κάθισμα ενός crossover.

Χρησιμοποιώντας, λοιπόν, το μικρομεσαίων διαστάσεων "δάπεδο" του νέου C4 και αξιοποιώντας τα ανεξάντλητα αποθέματα φαντασίας που δίχως καμία αμφιβολία διαθέτουν, δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό σύνολο.

Στην προσπάθεια αυτή οι έντονες καμπύλες, τα παραφουσκωμένα φτερά, οι τονισμένες ακμές, οι επιβλητικοί τροχοί των 19 ιντσών και η αυξημένη -κατά περίπου 3 εκατοστά- απόσταση από το έδαφος, δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες ώστε η κεκλιμένη οροφή και οι κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών να ενισχύσουν το "coupe like" παρουσιαστικό του αυτοκινήτου.

Όπως και να έχει, βέβαια, θα χρειαστεί να περάσεις στο εσωτερικό της DS4 ώστε να αντιληφθείς πλήρως την διαφορετικότητά της και να εκτιμήσεις τον τρόπο με τον οποίο επιχειρεί να αναβαθμίσει τις προδιαγραφές της.

Δικαιωματικά τα πρώτα σχόλια ανήκουν στο πανοραμικό παρμπρίζ που, όπως όλα δείχνουν, θα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου και θα συνοδεύεται από ανεξάρτητα, για οδηγό και συνοδηγό, συρόμενα σκιάδια.

Αντιθέτως, προαιρετικά προσφέρεται η δερμάτινη επένδυση του ταμπλό και των καθισμάτων, με την τελευταία να υιοθετεί ένα εντυπωσιακό σχεδιαστικό μοτίβο (μπρασελέ) χωρίς ωστόσο να προσφέρει και την καλύτερη δυνατή πλευρική στήριξη.

Ακόμη και αν αποφύγεις την εκτεταμένη χρήση δέρματος στο εσωτερικό, η υψηλή ποιότητα των συνθετικών υλικών, σε συνδυασμό με τα αλουμινένια πεντάλ και τη δεδομένη πληρότητα του εξοπλισμού, αρκεί ώστε να δικαιολογήσει το εξεζητημένο προφίλ του αυτοκινήτου.

Σε επίπεδο πρακτικότητας, αν εξαιρέσεις το στενό πέρασμα που δημιουργεί το άνοιγμα των πίσω θυρών καθώς και το γεγονός ότι τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν, προκαλώντας την έκπληξη όσων... τόλμησαν να πιστέψουν το αντίθετο, η DS4 δεν κρύβει κανέναν απολύτως συμβιβασμό.

Ικανοί για τη φιλοξενία τεσσάρων ενηλίκων, οι χώροι στο εσωτερικό μπορεί να μην εντυπωσιάζουν, ωστόσο δεν υπολείπονται σημαντικά του ανταγωνισμού, από τη στιγμή μάλιστα που τα 370 λίτρα του χώρου αποσκευών αποτελούν μια διόλου ευκαταφρόνητη "επίδοση".

Μιλώντας για επιδόσεις, πάντως, τον πρώτο λόγο έχει ο μέχρι σήμερα γνωστός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.596 κ.εκ. που με τις απαραίτητες βελτιώσεις, όχι μόνο κατάφερε να αυξήσει σημαντικά την ισχύ του -από τους 156 στους 200 ίππους - αλλά και να διατηρήσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων στα προγενέστερα επίπεδα.

Στα πρότυπα του ατμοσφαιρικού μοτέρ των 1,6 λίτρων, που αποδίδει 120 ίππους και συνοδεύεται από μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, ο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρας άμεσου ψεκασμού συνδυάζει, για πρώτη φορά, το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής με το μεταβαλλόμενο βύθισμα.

Παράλληλα η αντλία νερού απέκτησε τη δυνατότητα απεμπλοκής από το μηχανικό σύνολο και η αντλία λαδιού "κινείται" από ένα ξεχωριστό μοτέρ, περιορίζοντας περαιτέρω τις ενεργειακές απώλειες.

Στην πράξη, βέβαια, αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι το πλεόνασμα ροπής και ισχύος και συνεπώς οι άκρως ανταγωνιστικές επιδόσεις.

Διατηρώντας ξεκάθαρες αποστάσεις από τα "καυτά" GTI της ευρωπαϊκής αγοράς, η DS4 δεν απαιτεί ιδιαίτερες δεξιότητες στην άσφαλτο.

Το ακριβές σύστημα διεύθυνσης υποστηρίζει κάθε σου κίνηση, το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων δεν εμφανίζει σημάδια ασάφειας, ενώ ο πίσω άξονας παραμένει αμέτοχος διατηρώντας -χωρίς μάλιστα τη βοήθεια του μη απενεργοποιούμενου ESP- πεισματικά την τροχιά του.

Ανάμεσα στην ατμοσφαιρική έκδοση των 120 ίππων και την turbo των 200 ίππων υπάρχει η επίσης υπερτροφοδοτούμενη των 156 ίππων, που αρχικά θα προσφέρεται με ημι-αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ στη συνέχεια θα αποκτήσει και μηχανικό κιβώτιο με τον ίδιο αριθμό σχέσεων.

Σε ότι αφορά τη διάθεση του αυτοκινήτου στη χώρα μας, αυτή αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα Ιουνίου, από τις εκδόσεις των 120 και των 156 ίππων, οι οποίες θα στοιχίζουν περίπου 2.000 ευρώ ακριβότερα από τις αντίστοιχες της C4.


Η Citroen DS4 με μια ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:  4,275 / 1,810 / 1,523


Μεταξόνιο (μέτρα): 2,612


Κινητήρας (κ.εκ.): 1.598 (VTi 120), 1.598 (THP 155), 1.598 (THP 200), 1.560 (HDi 110), 1.997 (HDi 160)     
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 120/6.000 (VTi 120), 156/6.000 (THP 155), 200/5.500 (THP 200), 112/3.600 (HDi 110), 163/3.750 (HDi 160)


Ροπή (Nm/σ.α.λ.):  160/4.250 (VTi 120), 240/1.400 (THP 155), 275/1.700 (THP 200), 270/1.750 (HDi 110), 340/2.000 (HDi 160)
                                   
Βάρος (κιλά) 1.280 (VTi 120), 1.359 (THP 155), 1.391 (THP 200), 1.365 (HDi 110), 1.395 (HDi 160) 
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 6,2 (VTi 120), 6,5 (THP 155), 6,4 (THP 200), 4,7 (HDi 110), 5,1(HDi 160)     
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 144 (VTi 120), 149 (THP 155), 149 (THP 200), 122 (HDi 110), 134 (HDi 160)


Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 10,8 (VTi 120), 9,0 (THP 155), 8,4 (THP 200), 11,3 (HDi 110), 8,6 (HDi 160)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 193 (VTi 120), 214 (THP 155), 235 (THP 200), 190 (HDi 110), 212 (HDi 160)




auto.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΙΡΟΣ