.Για να δούμε το παράδειγμα των δύο μικρότερων μοντέλων στην αγορά. Το Smart και το Toyota iQ είναι δύο αυτοκίνητα με διαστάσεις μικρότερες από μίνι μοντέλα, έχουν όμως τιμή μικρού. Με τα λεφτά ενός iQ θα αγόραζες όχι απλά ένα Aygo, αλλά και Yaris, για να μείνουμε στη γκάμα της Toyota, αφού έξω από αυτή με τα ίδια λεφτά παίρνεις και μικρομεσαίο. Και μάλιστα από τα καλύτερα.
Τι σχέση όμως έχει το iQ ή το Smart με το Yaris; Ή κάποιο μικρομεσαίο; Αυτός που θέλει ένα αυτοκίνητο τριών μέτρων, θέλει ακριβώς αυτό: ένα αυτοκίνητο τριών μέτρων. Οτιδήποτε άλλο και να του δώσεις, όσο καλύτερο, μεγαλύτερο, πιο ποιοτικό, πιο γρήγορο, πιο στιβαρό, πιο ενδιαφέρον, πιο χρηστικό και αν είναι, δεν το θέλει.
Είναι τόσο σημαντικό το ιδιαίτερο προσόν που έχουν, που δεν βρίσκεις αντίστοιχο σε άλλο αυτοκίνητο. Θα μπορούσες να πεις πως είναι το ίδιο με τις επιδόσεις. Αν θες γρήγορο αυτοκίνητο θα το πληρώσεις. Και εδώ το μεγαλύτερο, καλύτερο κλπ δεν απασχολεί.
Αξίζει όμως τόσα λεφτά αυτή η μοναδική ιδιαιτερότητα; Οι περισσότεροι, που δεν θεωρούν το μικρό τους μήκος φοβερό ατού, απλά παίρνουν κάτι άλλο και χλευάζουν όσους προτιμούν ένα τόσο μικρό και ακριβό αυτοκίνητο.
Μήπως όμως συγκρίνουν λάθος πράγματα; Σαφώς ένα Aygo έχει δυο θέσεις παραπάνω και είναι «περισσότερο» αυτοκίνητο από τα Smart και iQ. Είναι επίσης και φτηνότερο. Δεν συγκρίνεται όμως. Όλα αυτά που προκύπτουν υπέρ του είναι γιατί απλά είναι ανόμοιο σε σχέση με ένα Smart ή iQ. Γιατί μπορεί να τα κάνει όλα καλύτερα και να συμφέρει, δε μπορεί να κάνει όμως καθόλου αυτό που μπορούν τα άλλα δύο. Να παρκάρει σε τρία μέτρα χώρο.
Μήλα με πορτοκάλια δηλαδή. Κάποιο λένε πως αυτά τα δύο αυτοκίνητα πρέπει να συγκρίνονται μόνο με μοτοσυκλέτες. Και εκεί φαίνεται το βασικό τους προσόν. Χωράνε στα ίδια σημεία να παρκάρουν, όμως τα Smart και iQ προσφέρουν ανέσεις που καμία μοτοσικλέτα δεν έχει. Και στοιχίζουν το ίδιο. Τουλάχιστον με τις μεγάλου κυβισμού.
Άρα; Μπορούμε να συγκρίνουν αυτά τα δύο αυτοκίνητα με οτιδήποτε άλλο με τέσσερις ρόδες; Ή η σύγκριση με μοτοσικλέτες είναι πιο σωστή; Δεν είναι εξάλλου αυτή τους η μοναδική ικανότητα να παρκάρουν εκεί που δε χωράει τίποτε άλλο αρκετή για να τα ξεχωρίσει τελείως από οτιδήποτε άλλο; Τι λέτε; Σας φαίνονται ακόμη ακριβά «αυτοκίνητα»;
Τι σχέση όμως έχει το iQ ή το Smart με το Yaris; Ή κάποιο μικρομεσαίο; Αυτός που θέλει ένα αυτοκίνητο τριών μέτρων, θέλει ακριβώς αυτό: ένα αυτοκίνητο τριών μέτρων. Οτιδήποτε άλλο και να του δώσεις, όσο καλύτερο, μεγαλύτερο, πιο ποιοτικό, πιο γρήγορο, πιο στιβαρό, πιο ενδιαφέρον, πιο χρηστικό και αν είναι, δεν το θέλει.
Είναι τόσο σημαντικό το ιδιαίτερο προσόν που έχουν, που δεν βρίσκεις αντίστοιχο σε άλλο αυτοκίνητο. Θα μπορούσες να πεις πως είναι το ίδιο με τις επιδόσεις. Αν θες γρήγορο αυτοκίνητο θα το πληρώσεις. Και εδώ το μεγαλύτερο, καλύτερο κλπ δεν απασχολεί.
Αξίζει όμως τόσα λεφτά αυτή η μοναδική ιδιαιτερότητα; Οι περισσότεροι, που δεν θεωρούν το μικρό τους μήκος φοβερό ατού, απλά παίρνουν κάτι άλλο και χλευάζουν όσους προτιμούν ένα τόσο μικρό και ακριβό αυτοκίνητο.
Μήπως όμως συγκρίνουν λάθος πράγματα; Σαφώς ένα Aygo έχει δυο θέσεις παραπάνω και είναι «περισσότερο» αυτοκίνητο από τα Smart και iQ. Είναι επίσης και φτηνότερο. Δεν συγκρίνεται όμως. Όλα αυτά που προκύπτουν υπέρ του είναι γιατί απλά είναι ανόμοιο σε σχέση με ένα Smart ή iQ. Γιατί μπορεί να τα κάνει όλα καλύτερα και να συμφέρει, δε μπορεί να κάνει όμως καθόλου αυτό που μπορούν τα άλλα δύο. Να παρκάρει σε τρία μέτρα χώρο.
Μήλα με πορτοκάλια δηλαδή. Κάποιο λένε πως αυτά τα δύο αυτοκίνητα πρέπει να συγκρίνονται μόνο με μοτοσυκλέτες. Και εκεί φαίνεται το βασικό τους προσόν. Χωράνε στα ίδια σημεία να παρκάρουν, όμως τα Smart και iQ προσφέρουν ανέσεις που καμία μοτοσικλέτα δεν έχει. Και στοιχίζουν το ίδιο. Τουλάχιστον με τις μεγάλου κυβισμού.
Άρα; Μπορούμε να συγκρίνουν αυτά τα δύο αυτοκίνητα με οτιδήποτε άλλο με τέσσερις ρόδες; Ή η σύγκριση με μοτοσικλέτες είναι πιο σωστή; Δεν είναι εξάλλου αυτή τους η μοναδική ικανότητα να παρκάρουν εκεί που δε χωράει τίποτε άλλο αρκετή για να τα ξεχωρίσει τελείως από οτιδήποτε άλλο; Τι λέτε; Σας φαίνονται ακόμη ακριβά «αυτοκίνητα»;
auto-triti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου