Το πληθωρικό on-off παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008 και μετράει ήδη τρία χρόνια ζωής. Οφείλει το όνομά του στο ψηλότερo οδικό πέρασμα των ιταλικών Άλπεων (2.757m) και ξεχωρίζει εύκολα μεταξύ των ανταγωνιστών του χάρη στην εγκάρσια τοποθέτηση του V2 κινητήρα με τις κεφαλές εκατέρωθεν της μοτοσυκλέτας. .
Για το 2011 δέχθηκε αρκετές αλλαγές με τη σημαντικότερη να είναι σίγουρα ο σχεδόν διπλασιασμός της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ που από τα 18 εκτοξεύθηκε στα 32lt!
Επιβλητική σε εμφάνιση και εξοπλισμένη με όλα εκείνα τα στοιχεία που αποτελούν must για τους λάτρεις της περιπέτειας. Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα που απλά δεν μπορείς να αγνοήσεις
Η νέα Stelvio αποτελεί ίσως την ταχύτερη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της και είναι εφοδιασμένη με αναβαθμισμένο κινητήρα. Κύρια ατού της δεν είναι άλλα από την νέα ECU και τους δύο αισθητήρες «λάμδα» που υπόσχονται σωστή και ολοκληρωμένη καύση με καλή απόκριση του γκαζιού από τις χαμηλές στροφές, επιτυγχάνοντας χαμηλότερη κατανάλωση (10% καλύτερη στις χαμηλές και μεσαίες σ.α.λ. από τον πρόγονό της) και λιγότερες εκπομπές ρύπων.
Ο κινητήρας αποδίδει 103,7 ίππους και η ροπή του φθάνει τα 113Nm στις 5.800σαλ.
Εμφανισιακά περιορίστηκαν αρκετά οι αιχμές στο ρεζερβουάρ και τα πλαστικά δίνοντας τη θέση τους σε καμπύλες ενώ οι δίδυμοι προβολείς μπροστά απέκτησαν μια αγριάδα καθώς ένα μικρό πλαστικό καλύπτει λίγο από το πάνω κομμάτι τους κάνοντάς τους να θυμίζουν συνοφρυωμένα μάτια.
Σημαντικό είναι πως το νέο φέρινγκ και η νέας σχεδίασης ρυθμιζόμενη (χειροκίνητα) ζελατίνα εκτός από την ανανέωση της εμφάνισης συμβάλουν και στην καλύτερη προστασία του αναβάτη κάτι που είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στις ελάχιστες ευθείες που συναντήσαμε. Νέοι είναι και οι αλουμινένιοι τροχοί αφήνοντας τους ακτινωτούς για την έκδοση ΝΤΧ.
H δυνατότητα ρύθμισης της σέλας σε δύο θέσεις παρέμεινε όπως και το ύψος της στα 820 ή 840mm. Πρόκειται για ένα από τα χαμηλότερα στην κατηγορία χάρη στο οποίο δε θα προβληματίσει τους αναβάτες με χαμηλό ανάστημα βοηθώντας τους λιγότερο έμπειρους. Με το που τεθεί ο κινητήρας σε λειτουργία το τράβηγμα του προς τα δεξιά σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού θυμίζει έντονα BMW 1200. Φυσικά αυτό δεν οφείλεται σε κάτι διαφορετικό από τον τρόπο τοποθέτησης του κινητήρα.
Tο φαρδύ τιμόνι σου δίνει την δυνατότητα να ασκείς τους κατάλληλους μοχλούς με ευκολία και να πλασάρεις την μοτοσυκλέτα με ευκολία και ακρίβεια στις ανοιχτές και τις κλειστές στροφές που θα συναντήσεις.
Τα φρένα της είναι μεν ισχυρά και φορούν τα ίδια τακάκια (έχουν την ίδια επιφάνεια τριβής και τα ίδια έμβολα στις διαφορετικές δαγκάνες από της Norge) αλλά απαιτούν περισσότερη δύναμη, μιας και οι τροχοί έχουν μεγαλύτερη διάμετρο.
Ο κινητήρας εμφανίζει την ροπή του από το χαμηλό φάσμα των στροφών και στις 4000σαλ αρχίζει να κροταλίζει ενώ μόλις περάσει τις 5.000σαλ
γίνεται ακόμη γραμμική η απόδοση του μοτέρ και αλλάζει ταυτόχρονα η χροιά του ήχου. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σωστή κλιμάκωση και δεν χρειάζεται να ασχολείσαι συνεχώς με αυτό στις σφιχτές διαδρομές, εφόσον παρέχει την διάρκεια που χρειάζεσαι από την μία στροφή στην άλλη.
Η ισχύς του Quattrovalvole V-Twin μοτέρ των 1.151cc παραμένει (ονομαστικά) στους 103 ίππους, ωστόσο έγιναν κάποιες καλοδεχούμενες επεμβάσεις. Συγκεκριμένα έχει τοποθετηθεί νέος εκκεντροφόρος άξονας και μεγαλύτερο φιλτροκούτι, ενώ έχουν γίνει τροποποιήσεις στη χαρτογράφηση. Το αποτέλεσμα; Υψηλότερη ροπή και βελτιωμένη απόκριση γκαζιού στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, γεγονός που επιτρέπει στον κινητήρα να «σηκώσει» πιο άνετα τα 251 κιλά της μοτοσικλέτας μαζί με το βάρος των δύο επιβατών και των αποσκευών τους.
Πλήρης έλεγχος της μοτοσυκλέτας με το γκάζι και απουσία σκορτσαρίσματος είναι ότι ακριβώς ζητάς από μια τέτοια μοτοσυκλέτα. Στο γρήγορο ρυθμό οδήγησης αυτό που θα εκτιμήσεις σε ένα Stelvio είναι σίγουρα η σταθερότητα του. Μπορεί στο νέο 8V το πιρούνι της Marzocchi να μίκρυνε σε διάμετρο και από τα μπόλικα 50mm να κατέβηκε στα 45 ωστόσο τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του πλαισίου σε βγάζουν ασπροπρόσωπο ακόμα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις. Με μεταξόνιο 1.535mm και γωνία κάστερ 27° (το BMW 1200 έχει αντίστοιχα 1.507mm και 25,7°) το μόνο για το οποίο δε χρειάζεται να ανησυχείς είναι η σταθερότητα.
Eντυπωσιακή είναι η δυνατότητα και η διάθεση του Stelvio σε σφιχτό στροφιλίκι. Παρά το βάρος του καταφέρνει να ελιχτεί σχετικά γρήγορα ενώ ο ροπάτος κινητήρας έχει μεγάλο εύρος λειτουργίας και ζητάει ελάχιστες αλλαγές ταχυτήτων. Η δύναμη κατεβαίνει στο δρόμο γλυκά και το ATC (traction control) δεν μπαίνει ποτέ σε λειτουργία όσο η άσφαλτος είναι στεγνή και καθαρή. Σε αυτό το ρυθμό οι αναρτήσεις (Marzocchi- Sachs) πετυχαίνουν ιδανικό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος ενώ μόλις χρειαστεί τα φρένα της Brembo (εξοπλισμένα με ABS) είναι έτοιμα να επέμβουν και να ακινητοποιήσουν σχεδόν ακαριαία το Stelvio.
Η ανάρτηση είναι σχεδιασμένη για να απορροφά κάθε κραδασμό ακόμα και σε ανώμαλο έδαφος, ενώ σε υψηλά επίπεδα κινείται και η αποδοτικότητα των φρένων, ακινητοποιώντας τη μοτοσικλέτα μέσα σε μικρή απόσταση. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και ABS, με τη δυνατότητα απενεργοποίησης για τις διαδρομές πέρα από την άσφαλτο.
Όλα αυτά στην τιμή των 14.300 €
πηγή:skai.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου