Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΗΚΕ Η ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΑΘΗΝΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ετσι ξαφνικά, στην κυριολεξία λίγες ώρες πριν αλλάξει η Κυβέρνηση, το Υπουργείο Περιβάλλοντος πέρασε με τροπολογία στη Βουλή την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μετά από 20 χρόνια δηλαδή, οι κάτοικοι των δύο μεγαλουπόλεων και των περιχώρων τους θα μπορούν, από αύριο κι΄όλας να επιλέξουν αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα.

Ηταν μία τροπολογία που ξάφνιασε τους πάντες κυρίως για το χρόνο που αποφασίστηκε να κατατεθεί!
Όπως και να έχει πάντως, από αύριο θα μπορούν να μπαίνουν τα πετρελαιοκίνητα στις δύο πόλεις και να ταξινομούνται (να βγαίνουν πινακίδες δηλαδή) νέα αυτοκίνητα με diesel κινητήρες, αρκεί αυτοί να είναι προδιαγραφών ρύπων Euro 5 και Euro 6, ενώ τα επαγγελματικά δεν πρεπει να ξεπερνούν τους τέσσερις τόνους…

Ακαιρη απαγόρευση
Αναμφίβολα, η απαγόρευση που δικαίως υπεγράφη τη δεκαετία του ’80 ήταν άκαιρη. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Οι ντίζελ κινητήρες είναι πλέον πολύ πιο πράσινοι από τους βενζίνης και σαφώς πιο οικονομικοί σε κατανάλωση. Ο ντίζελ κινητήρας δεν παράγει σχεδόν καθόλου μονοξείδιο του άνθρακα. Από την άλλη, το επιχείρημα της αυξημένης εκπομπής μικροσωματιδίων (καπνού δηλαδή), που ήταν το βασικότερο επιχείρημα όλων όσοι αντιτίθενται στην απελευθέρωση των συγκεκριμένων κινητήρων, έχει καταρριφθεί για τα καλά, καθώς τα νέα ενεργά φίλτρα που χρησιμοποιούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν περιορίσει στο ελάχιστο τις εκπομπές τους. Παράλληλα, ο ντίζελ συμβάλλει στη μείωση παραγωγής του διοξειδίου του άνθρακα, καθώς έχει χαμηλότερη κατανάλωση από τον βενζινοκινητήρα. Βέβαια όλα αυτά ισχύουν εφόσον το καύσιμο είναι καθαρό και η συντήρηση του οχήματος όπως προβλέπεται από τον κατασκευαστή…

Η αγορά δεν είναι έτοιμη

Οι συνθήκες ήταν πιο ώριμες από ποτέ προκειμένου να απελευθερωθεί η πετρελαιοκίνηση, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την τεχνολογία, γιατί η ήδη λαβωμένη από την κρίση και τους φόρους αγορά αυτοκινήτου σε καμία περίπτωση δεν δείχνει έτοιμη να αντεπεξέλθει σε αυτό το μέτρο. Το μεγαλύτερο ποσοστό των εισαγωγικών εταιρειών δεν έχει εισαγάγει επαρκή αριθμό πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, κάτι που θα αναγκαστούν να κάνουν τ'ωρα. Αυτό σημαίνει πως πρέπει άμεσα να διαθέσουν ρευστό, το οποίο βέβαια δεν υπάρχει, ενώ οι τράπεζες δεν δείχνουν πρόθυμες να δανειοδοτήσουν επιχειρήσεις με τεράστιες οικονομικές ζημίες τα τελευταία χρόνια. Το μόνο σίγουρο είναι οτι τους πρώτους μήνες πολλές εισαγωγικές θα βάζουν παραγγελίες για τους πελάτες τους που θέλουν diesel κινητήρα, με μία αναμονή περίπου δύο μηνών, αφού δεν υπάρχουν τα χρήματα να αγοραστούν αυτοκίνητα ωστε να είναι ετοιμοπαράδοτα...


Βενζίνη vs diesel

Η συμπίεση του ντίζελ κινητήρα ευνοεί τη χρήση υπερτροφοδότησης, έτσι σχεδόν όλοι οι πετρελαιοκινητήρες σήμερα προσφέρονται με turbo. Ακόμη κι έτσι, όμως, ο βενζινοκινητήρας έχει σαφώς υψηλότερα όρια περιστροφής, άρα παράγει μεγαλύτερη ισχύ, έχει χαμηλότερο θόρυβο και διατηρεί σταθερή τιμή ροπής για πολύ πιο ευρύ φάσμα στροφών. Σε αυτοκίνητα όπως τα τετρακίνητα SUV, αλλά και τα μεγάλα οικογενειακά, ο ντίζελ κινητήρας ταιριάζει γάντι με τη φιλοσοφία τους, ενώ στα σπορ αυτοκίνητα ή στις μεγάλες λιμουζίνες, κατά την άποψή μας, ταιριάζει καλύτερα ο βενζινοκινητήρας. 

ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Πλεονεκτήματα
Ευστροφία
Ισχύ
Ποιότητα λειτουργίας
Κόστος κατασκευής
Συνεργασία με ηλεκτροκινητήρες

Μειονεκτήματα
Κατανάλωση
Ροπή
Αντοχή
Ρύποι CO2


ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Πλεονεκτήματα
Ροπή 
Κατανάλωση (40% λιγότερη)
Ρύποι CO2 (25% λιγότεροι)
Αντοχή
Συνεργασία με turbo

Μειονεκτήματα
Κόστος κατασκευής
Βάρος
Ρύποι οξειδίων του θείου και καπνού
Κόστος λειτουργίας
Θόρυβος κραδασμοί
Κρύα εκκίνηση

1 σχόλιο:

ΚΑΙΡΟΣ